
Ako robiť content na sociálne siete a prečo zahrnúť TikTok
Fráza “Stačí pridávať 5-7 príspevkov týždenne a budeme mať úspešný Instagram” už dávno neplatí a mali by ste na ňu zabudnúť. Aký content robiť pre sociálne siete, kedy, ako často ho pridávať a vlastne prečo si povieme v tomto článku.
Začneme otázkami, na ktoré by ste si mali hneď v úvode odpovedať. Prečo má naša firma účty na Facebooku, Instagrame, TikToku, YouTube,..? Čo chceme pomocou sociálnych sietí dosiahnuť? Aké čísla sú pre nás dôležité? Chceme predávať, zabávať alebo informovať?
Nech je váš cieľ na sociálnych sieťach akýkoľvek, content si pripravte vopred. Je to výhodné, pretože tým získate množstvo času. Vypracovať content plán na 2-3 mesiace vám môže trvať 1 maximálne 2 dni a následne nárazová tvorba príspevkov ďalšie 2 dni. To nie je zlé nie? Keby ste obsah na sociálne siete vymýšlali a tvorili v ten istý moment, ako keď ich publikujete, tak by ste sa pri druhom príspevku na to vykašľali. Premýšľať nad tým, čo chcem povedať a ako to chcem povedať trvá z tohto procesu najdlhšie. Nájsť si počas pracovného dňa ďalšiu hodinu až dve vie byť niekedy až nereálne. Ako ale začať s tvorbou contentu?
Cieľ, kategória, formát, content, frekvencia
Dáme vám jednoduchú šablónu na to, ako má vyzerať váš content plán. Ako už hovorí nadpis, tak do prvého riadku v tabuľke si vytvorte stĺpce cieľ, kategória, formát, content a frekvencia. Každý ďalší riadok v tabuľke bude váš post. Pre jeden cieľ a kategóriu môžete mať vymyslených xy postov. Niekedy sa môže stať, že budete mať len jeden cieľ, jednu kategóriu postov a budete len meniť formát, content a frekvenciu.
Pri frekvencií sa ešte na chvíľu zastavíme. Pri príspevkoch na sociálnych sieťach platí, že menej je viac. Nespamujte svoj profil desiatkami príspevkami týždenne ale zároveň sa im pripomínajte dostatočne často na to, aby na vás nezabudli. Algoritmus na Instagrame je naučený na kvalitu príspevkov, nie na kvantitu. To znamená, že pokiaľ máte vypublikovaných napr. 50 príspevkov a ani na jednom nie je viac než 5 likov, tak to Instagram vyhodnocuje ako nekvalitný a nezaujímavý príspevok. Motivujte ľudi “likovať” vaše príspevky, ukladať si ich a tiež komentovať. V príspevkoch sa pýtajte svojich sledujúcich na názor alebo skúsenosť s danou problematikou.

Zdroj: pexels.com
Grafika príspevkov a texty
Keď už máte vymyslené aké príspevky idete pridávať, je potrebné ich aj vytvoriť. Pokiaľ ste nikdy nepracovali s grafickými programami, tak nezúfajte. Existuje skvelý online nástroj Canva, pomocou ktorého zvládnete tvorbu príspevkov sami. Ponúka široké množstvo šablón, do ktorých vložíte vlastné fotky a texty a to dokonca ZADARMO. Pri textoch si dávajte pozor na gramatické chyby a na to, aby ste v textoch povedali len to, čo naozaj chcete.
Pokiaľ nemáte čas na tvorbu týchto príspevkov alebo jednoducho to robiť nechcete, tak si zožeňte šikovného grafika a copywritera, ktorí vám tieto príspevky urobia. Túto službu ponúkame aj my. Ak chcete vytvoriť príspevky pre vaše sociálne siete tak, že ich ľudia budú nielen vidieť ale budú s nimi aj interagovať, tak sa nám neváhajte ozvať na info@advajs.sk.
Plánovanie, plánovanie, plánovanie
Okay máme všetko vymyslené, všetko “vygrafikované” a napísané, čo teraz? Normálne to tam všetko naraz vypublikujte. To bol len žart :). Kalendár, resp. creator studio je odteraz váš najlepší kamarát. Creator studio je súčasťou platformy Meta a teda je možné pomocou neho publikovať príspevky na Instagram a Facebook. Vyzerá ako štandardný kalendár, v ktorom viete určiť aký príspevok sa kde vypublikuje. Prostredie je pomerne intuitívne, podobné tomu ako keď pridávate príspevky manuálne. Zadáte popis príspevku, vložíte grafiku a nastavíte deň a čas, kedy sa tento príspevok má vypublikovať. Jednoduché nie?
Trochu zložitejšie je to so stories formátmi. Tie aktuálne nie je možné plánovať cez creator studio a je nutné, aby ste ich publikovali manuálne. Tu vám pomôže váš kalendár v smartphone alebo v počítači, v ktorom si jednoducho nastavíte pripomienku. Nebude to pre vás trvať dlhšie než 1 minútu, pretože všetky príspevky máte už vopred hotové. :)
Pokiaľ chcete v rámci plánovania príspevkov pokročiť ešte ďalej, tak odporúčame siahnuť po službách z tretích strán. Perfektné riešenie na plánovanie príspevkov ponúka služba Zoomsphere alebo Metricool, v ktorom dokážete všetku vašu aktivitu prehľadne sledovať a odhaliť tak, ktorému príspevku alebo času sa darí najlepšie.

Zdroj: pexels.com
Reels-y a TikTok-y teraz fungujú, preto sa idem sa natočiť ako tancujem
Prosím zadržte! Sociálne siete vašej značky sú ako virtuálny asistent, ktorý zastupuje vašu značku v online. Profili vašej značky nie ste vy, ale vaša značka. Content by preto mal byť relevantný nielen pre vašu cieľovku ale aj pre vašu značku. Fuh, to bolo ale veľa slov značka. Toto majte na pamäti aj pri vytváraní tohto formátu contentu. Je pravdou, že množstvo obsahu na TikToku tvoria tancujúci smiešny ľudia, ale vy to robiť nemusíte. Namiesto toho im radšej ukážte, ako balíte ich objednávky alebo ako kombinovať jednotlivé kusy oblečenia, ktoré ponúkate.
Pri reelsoch a TikTokoch platí pravidlo, že kvalita je nad kvantitu tak 100 krát viac, než pri statickom contente. Algoritmus Instagramu a aj TikToku v posledných mesiacoch prešiel zmenami a už dávno neplatí, že čím viac contentu vypublikujete, tým budete pre platformu relevantnejší. Obe platformy si začali všímať dopozeranosť videí, uloženia a interakcie vo všeobecnosti. Opäť platí = menej je niekedy viac.
Neberte všetko tak vážne
Aj keď odporúčame klientom si väčšinu vecí si plánovať, sú veci, ktoré jednoducho buď naplánovať neviete alebo to je jednoducho lepšie robiť pocitovo. Pokiaľ robíte content, ktorý reaguje na aktuálnu situáciu, tak plánovanie je takmer nemožné. Pokiaľ vám počas dňa napadne skvelý príspevok, ktorý by sa hodil k vašej značke tak neváhajte a vypublikujte ho. Rovnako to platí aj pri stories-kách, ktorých natočenia a vypublikovanie vám zaberie maximálne 5 minút a ľudia ich majú radi.
Pokiaľ Vám to, čo robíme dáva zmysel a chceli by ste taktiež pomôcť alebo poradiť (napríklad s efektivitou kampaní na Facebooku), požiadajte o reklamný audit, ktorý poskytujeme úplne zadarmo.
Prečítajte si o tom, aké úspechy sme dosiahli, na čom pracujeme a ako robíme reklamu pre našich klientov.