
Ako nastaviť Facebookovú reklamu tak, aby nepálila peniaze
Šesť jazdcov Facebookovej pohromy. Takto by sme nazvali našu rozprávku, ktorú vám dnes rozpovieme. Ako všetky rozprávky, aj tá naša končí šťastne :) Pokiaľ si kampane spravujete samy a ich výkonnosť nie je dostatočná, tak tento článok sme písali práve pre vás. Použite ho ako návod, ktorý vám pomôže odhaliť a odstrániť tieto chyby.
V našej agentúre ponúkame reklamný audit zadarmo, čo vedie k tomu, že konzultujeme veľké množstvo kampaní s klientmi. Občas sa nám stane, že z auditu zistíme, že kampane má klient nastavené správne, optimalizuje ich správnym spôsobom a tak nejak by sme tam nič moc nemenili. Väčšinou sa nám ale ozývajú klienti, ktorí si kampane spravujú sami alebo sa im výsledky ich aktuálnej agentúry nepozdávajú.
Poďme sa spoločne pozrieť na 6 najčastejších chýb, ktoré si všímame pri zle fungujúcej Facebook reklame a ktoré možno robíte aj vy.
1. Nesprávne stanovený rozpočet
Áno začíname práve peniazmi. Tie majú pri Facebook reklame dominantný vplyv na ich výkonnosť. Nie je to jediný element, s ktorým sa dá hýbať ale reklamy pri nízkom rozpočte nedokážu efektívne fungovať a učiť sa. V e-commerce segment a všeobecne u nás na Slovensku platí, že ultra minimálna suma v začiatkoch za 1 lead je 7-8 eur v akvizícii. Častokrát ľudia robia tú chybu, že si nastavia 10 -15 eurový denný budget a ich reklamy nemajú priestor na zber leadov/nákupov. S takouto sumou jednoduchou matematikou zistíte, že za 1 deň je možné získať 1, maximálne 2 leady/nákupy. A aj to len vtedy, keď ostatné veci, ktoré spomíname ďalej v článku, sú vyladené na 100%. Takýto nízky budget tým pádom nie je schopný naučiť sa a zistiť, kto je potenciálny zákazník. Tým pádom nemôžete kampaň škálovať napr. vytváraním podobných publík. Na vytvorenie tzv. Look a like publika (ľudia podobný tým, ktorí nakúpili), je potrebných aspoň 100 leadov/nákupov.
Podbudgetovanie kampaní následne vedie k tomu, že kampane nedosahujú výsledky, ktoré by ste očakávali. Facebook reklama je nanažraná a platí, že čím viac peňazí jej dáte, tým lepšie bude fungovať. Nie je to samozrejme jediné pravidlo, preto sa poďme pozrieť na ďalšie faktory, ktoré ovplyvňujú to, či budete peniaze páliť alebo investovať.

Zdroj: pexels.com
2. Nespúšťate reklamy na vaše TOP produkty
Pokiaľ máte rozbehnutý e-shop, tak určite viete povedať, ktoré produkty u vás tvoria dominantnú časť tržieb. Sú to tie produkty, ktoré každý chce, ktoré jednoduchu “idú”. Je to ten produkt, ktorý vaša cieľovka chce alebo potrebuje. Pokiaľ taký produkt nemáte, tak vás nepoštešíme. Budete musieť začať rozmýšľať nad tým, aký produkt potrebuje vaša cieľovka.
Môžete minúť aj 1000€ denne ale pokiaľ nemáte produkt, ktorý je naozaj dobrý, tak vás ani vysoký budget nezachráni. Odpovedzte si sami na otázku: Kúpili by ste si produkt, ktorý vidíte v reklame 40x denne ale ste presvedčený, že ho nepotrebujete a nechcete? Môžete namietať, že aj zlé produkty sa predávajú. Áno ale tie produkty majú vyšperkované kreatívy. Čítajte ďalej.
3. Nezaujímavá reklama alebo produkt už na prvý pohľad
Gramatycké chibi v popyse určite nie sú to, čo zaujme ľudí na Facebooku. Popis je súčasťou reklamy a má v prvom rade zaujať a motivovať hneď od začiatku k jeho prečítaniu. Pokiaľ Vám príde popis reklamy “Máme nové stojany na nabíjačky :DDDDD” dobrý, tak máte naozaj problém. Áno, toto je konkrétny popis kreatívy, ktorý sa prehnal jedným našim auditom. Uff…
Popis ale nie je to, čo vidí človek ako prvé. Ako prvé ho zaujme kreatíva resp. “obrázok”. Častou chybou e-shopov bývajú práve produktové fotky. Sú nekvalitné, fotené mobilom zo zlého uhla, pri zlom svetle a tak celé to vyzerá, ako keby ste to chceli poslať kamarátovi so správou “aha, čo som si dnes kúpil”. Celé zle. Kreatívy sa volajú kreatívy preto, že majú byť kreatívne. Majú ukazovať váš produkt alebo službu v tom najlepšom svetle a ideálne tak, že po nich človek hneď zatúži. Nebojte sa do kreatívy zapojiť aj texty, ktorým poviete posolstvo, ktoré chcete ľuďom odovzdať. Nesnažte sa byť grafikom. Zaplaťte si grafika. Neatraktívna kreatíva býva až príliš často dôvodom, prečo reklama nefunguje. Ľudia špekulujú s cieľovkami, veľkosťami publík a pod., a pritom zabúdajú na tú jedinú vec, ktorú ľudia pri pohľade na ich reklamu vidia.



4. Nízka marža na produkte
Marža na produkte hrá veľmi dôležitú úlohu v tom, či sa oplatí na Facebooku inzerovať alebo nie. Ak máte na produkte maržu 3 - 5 eur, len veľmi ťažko budete z Facebook reklám ziskový. Veľmi dobrá cenu za akvizíciu je 8 eur za zákazníka/lead. Priemerná je ale 10 - 13 eur. Opäť keď použijeme jednoduchú matematiku, tak zistíme, že keď nám produkt zarobí 5€, tak cena za to, že nám to niekto kúpil, nemôže byť vyššia než 5€. Ale ona je a je o 3€ vyššia. A aj to len vtedy, keď máme vyladený budget, kreatívy a máme TOP produkt.
Ľudia častokrát robia to, že bezhlavo spúšťajú reklamy s tým, že raz sa im to vrati. Veď keď toho predám dostatočne veľa, tak budem ziskový. Nesnažte sa oklamať matematiku, pretože 5 mínus 8 nebude nikdy viac ako 5.
5. Neznalosť dát, nesprávne vyhodnocovanie a zlá stratégia
Základom dobrého online marketingu je znalosť čítať z dát. Na základe nich následne vedieť identifikovať medzery v ich nastavení, kreatívach alebo budgetoch. Celkovo tak vedieť rozoznávať to, čo ide dobre a čo naopak zle a potrebuje zlepšiť. Facebook ponúka širokú škálu metrík, ktoré vám toho veľa povedia. Je to ako keď prídete do cudzieho štátu, v ktorom sa hovorí jazykom, ktorý nepoznáte. Na začiatku budete stratený, pretože nebudete nikomu a ničomu rozumieť. Keď sa ale jazyk naučíte, pochopíte, čo vám ľudia naokolo hovoria a uľahčíte si tak život. Z týchto metrík sa dá zistiť aj to, či je problém v reklamách, produkte alebo na strane webu. Áno je to tak. Aj web môže spôsobovať to, že vám reklamy zbytočne pália peniaze. Čítajte ďalej.

Zdroj: pexels.com
6. Optimalizácia webu a UX
Vo všeobecnosti platí, že pokiaľ sa web načítava príliš dlho, tak z neho zákazník odchádza. V čase písania tohto článku (september 2022), je ideálny čas 3 sekundy, rozumej do 3 sekúnd. Čas načítania ale nie je všetko. Človek, ak príde na váš e-shop, chce vedieť o produkte základné informácie, jeho cenu a niekedy ho zaujímajú aj recenzie. Všetko to záleží od produktu. Čo však je všeobecne platné je to, že samotný nákup by mal byť pre človeka jednoduchý. Tým sa rozumie to, že nemusí hľadať tlačidlo nakupovať. Keď ho aj hľadá a konečne nájde, tak vstupuje do nákupného procesu, ktorý ho už vedieť k zrealizovaniu skutočného nákupu. Práve tu dochádza k najviac odchodom v tzv. “nákupnom procese”. Človek sa dostáva do košíka alebo niekedy rovno do pokladni, pokiaľ je na e-shope takáto možnosť. Následne musí zadať informácie pre faktúru, vybrať si spôsob doručenia a konečne prejsť k zaplateniu. Pokiaľ je tento proces u vás zložitý, neprehľadný alebo dokonca nefunkčný, tak tohto zákazníka v momente strácate. Zlý dojem z webu zanecháte len raz a verte, že väčšina zákazníkov sa k vám opätovne už nevráti.
Nákupný proces je veda sama o sebe a je potrebné aby ste mu venovali dostatočný čas. Nenúťte zákazníka preklikávať sa cez 3 - 4 krokový nákupný proces. Informácie o objednávke, doručení a spôsobe doručenia dajte na jednu podstránku, na ktorej bude veľkým svietiť tlačidlo “Nakúpiť s povinnosťou platby”. Toto je všetko čo chcete vy a čo chcú vaši zákazníci. NA-KÚ-PIŤ. :)
Ako optimalizovať Facebook reklamu
V tomto článku sme zhrnuli 6 najčastejších chýb, s ktorými sa pri reklamných auditoch stretávame. Je ich omnoho viac ako napr. príliš šíroké alebo príliš úzke cielenia, zle nastavený cieľ kampane, nenastavený FB pixel, zlé zvolené KPI, neprispôsobené kreatívy formátom atď. Našich 6 jazdcov Facebookovej pohromy sú ale najčastejšie chyby, ktoré sa dajú pomerne ľahko odstrániť prakticky zadarmo.
Pre tých, ktorí nemajú čas, chuť, znalosť alebo náladu to robiť, sme tu my. Dohodnite si s nami nezáväzný online meeting TU, na ktorom sa môžeme rozprávať o tom, ako reklamu robíme my a pritom nepálime zbytočné peniaze.
Prečítajte si o tom, aké úspechy sme dosiahli, na čom pracujeme a ako robíme reklamu pre našich klientov.