
Ako sa potraviny zaľúbili do Napkina
Nápad sa nám od začiatku páčil aj keď sme boli skeptický kvôli konkurencií. Pri tvorbe brandu sme si teda stanovili jasný cieľ - čo najviac sa odlíšiť od konkurencie!
Odkiaľ sa vzal klient
Za projektom Napkino stojí nápad dvoch kamarátov Romana a Patrika. Roman je jedným z najväčších československých dodávateľov včelárskych potrieb. Pozná aj výhody a využitie včelárskych produktov, a tak mu skrsla myšlienka vytvárať z jedného z produktov- včelieho vosku voskované obrúsky. Nápad nás ako agentúru zaujal, no zo začiatku sme boli skeptickí, kvôli silnej konkurencií na slovenskom trhu. Máme však radi výzvy, tak sme sa nápadu ujali a pustili sa do návrhu brandu.
Naming
Pred samotným naminigom - teda návrhom mena značky je dôležité si zvoliť cieľovú skupinu, na ktorú bude značka komunikovať. Cieľová skupina pomôže definovať štýl názvu značky. Keď sme už toto mali za sebou pustili sme sa do tvorby názvu. Vedeli sme, že sa musíme odlíšiť od konkurencie nie len komunikáciou a vizuálnym štýlom, ale aj samotným názvom. A klient má navyše ambíciu do budúcna expandovať na zahraničné trhy. Všetky tieto faktory sme zobrali na vedomie. Odprezentovali sme klientovi 3 návrhy mena, z ktorých si víťaznú priečku odniesol názov Napkino (Napkin-obrúsok, servítka).
Brand a jeho myšlienka
Pri tvorbe brandu sme si stanovili jasný cieľ - čo najviac sa odlíšiť od konkurencie. To znamenalo vyhnúť sa odtieňom žltej, oranžovej a hnedej farby, včelím symbolom ako úle, samotné včely, kvety a pod. Trošku sme si uleteli a za farbu brandu sme zvoli fialovú. A do samotného loga sme zakomponovali symboliku servírky v písmene “o”. Dosť úlet, čoo?

Monochromatická farebnosť

Produkt zakomponovaný v logu

Pattern s komunikačnými prvkami

Úlet pokračuje
Pre ešte väčšiu odlíšiteľnosť sme vymysleli komunikáciu značky prostredníctvom “maskotov”- potravín a samotných obrúskov Napkino. Potravinám aj obrúskom sme vdýchli život a vymysleli im vlastný zaľúbený príbeh. Príbeh o tom, aké sú potraviny nešťastné keď sú zabalené v plastových obaloch a ako jedného dňa stretnú Napkino obrúsky. Od toho dňa po ničom inom netúžia len aby ich Napkino “zbalil”. Keď sa tak stane, budú šťastné a vydržia dlho čerstvé.


Komunikácia
Značka v súčastnosti komunikuje na sociálnych sieťach svoju “teasing” fázu, v ktorej predstavuje značku a jej zameranie. V príspevkoch využíva spomínané potraviny. Po launchi e-shopu sa v rámci marketingových služieb zameriame na performance kampane spolu s brand awarenesovou zložkou.
Prečítajte si o tom, aké úspechy sme dosiahli, na čom pracujeme a ako robíme reklamu pre našich klientov.