Marketing pre reštauráciu, ktorý zapríčinil zvýšenie tržieb o 120%

Ako sme dokázali za prvé 2 mesiace zdvihnúť tržby o 120% a za 6 mesiacov tak nastaviť nový šťandart v predaji a naplnenosti reštaurácie.

01 Počiatočný stav

Reštaurácia nás oslovila s problémom – aktuálny marketér nesplnil očakávania a značka strácala viditeľnosť. Obsah na sociálnych sieťach bol nekonzistentný a nevýrazný, takže o reštaurácii nevedeli ani lokálni patrioti.

02 Identifikácia problému

Zistili sme slabé povedomie o značke, nedostatočnú podporu akcií, absenciu jasného komunikačného posolstva a najmä chýbajúce impulzy na zvýšenie predaja.

03 Náš návrh

Na základe dôkladnej analýzy sme vypracovali komunikačnú stratégiu pre značku Smíchov. Zamerali sme sa na podnik, jeho produkty, fungovanie, a venovali sme sa aj lokálnej konkurencii. Realizovali sme osobné pozorovanie zákazníckeho správania, segmentácie a objednávok. Naša analýza bola detailná a spoľahlivá, založená na dlhodobých pozorovaniach, nie na rýchlych záveroch z konkurenčných profilov na sociálnych sieťach. Táto fáza je pre nás kľúčová a kladieme dôraz na aktívnu spoluprácu s klientom. Identifikovali sme napríklad segment zákazníkov, ktorí najčastejšie navštevujú reštauráciu počas popoludní, piatkových večerov a víkendových obedov.

Ukážka obsahu na začiatku spolupráce

04 Prvé výsledky

Po prvej produkcii sme mali dostatok obsahu na 2 mesiace a presne sme vedeli, kedy a aké jedlá zverejňovať na sociálne siete. Napríklad rebrá sme uverejnili v piatok o 16:30 – v čase, keď väčšina ľudí končí v práci alebo už oddychuje doma a sleduje sociálne siete. Výsledok? V ten večer reštaurácia zaznamenala 16 objednávok na toto jedlo, čo je veľký skok oproti predchádzajúcim priemerným 15 objednávkam mesačne! To však nie je všetko. Denne sme uverejňovali fotografie jedál z obedového menu s odkazom na donáškovú službu. Výsledok? Predaj obedového menu vzrástol o 40 %, len vďaka efektívnej komunikácii.

05 Horská dráha vo výsledoch

Po dvoch mesiacoch začal klesať engagement na sociálnych sieťach a mierne stagnoval aj nárast objednávok. Mali sme však šťastie, že reštaurácia začala organizovať rôzne zákaznícke akcie. Tu sa naplno prejavila sila našej stratégie. Poskytli sme plnú podporu pre akcie prostredníctvom sociálnych sietí, lokálnych médií a Instagramu obchodného centra, kde sa reštaurácia nachádza. Každú akciu sme zachytili na fotkách a videách, ktoré sme publikovali už na druhý deň.

06 Uchopitelné výsledky a ako pokračujeme

Po šiestich mesiacoch sme nastavili nový štandard pre objednávky obedového menu – z pôvodných pomyselných 100 objednávok mesačne sme sa dostali na 220. (Čísla sú zámerne skreslené kvôli ochrane konkrétnych údajov.) Dokázali sme naplniť reštauráciu počas 80 % dní v mesiaci, pričom počas piatkov a sobôt bolo bez rezervácie prakticky nemožné získať miesto. Navyše, počas sezónne slabšieho obdobia (január – marec), kedy väčšina prevádzok trpí nízkou návštevnosťou, sme udržali reštauráciu obsadenú na minimálne 60 % v čase obeda, popoludní aj večer. Tento úspech sme dosiahli vďaka detailnej analýze, pochopeniu značky, zákazníkov, produktov a kvalitnej kreatívnej komunikácii. Žiadne nútené PPC kampane, žiadne skresľovanie výsledkov ani prehnané výdavky na propagáciu. Išlo len o správnu stratégiu a výber vhodných komunikačných kanálov.

marketing_restauracie_vysledky_dasah

Graf vývoja dosahu Instagramového profilu. Označený bod je moment, kedy sme začali spoluprácu.

marketing_restauracie_vysledky_interakcie

Graf vývoja interakcií Instagramového profilu. Označený bod je moment, kedy sme začali spoluprácu.

Staňte sa naším partnerom a presvedčte sa, že marketingová agentúra Advajs myslí inak ako konkurencia na Slovensku. Podobný úspech môžete zažiť aj vy, či už vlastníte reštauráciu, kaviareň alebo bar.
Ak nie ste v gastro biznise, pozrite si naše ďalšie case studies a možno zistíte, že je čas zmeniť marketéra.